גילי כהן

התקשרו עכשיו

052-6616172

פציעות ספורט

דף הבית » מאמרים » פציעות ספורט

כל מתאמן חשוף לפציעה כזו או אחרת במהלך האימון.
הן נגרמות לרוב מאימון לקוי או מאמץ יתר. אין מדובר רק בפציעות קשות כמו שברים או קרעים, ישנן גם פציעות יותר שכיחות כמו מתיחות שריר, התכווצויות, דלקות בשריר, חבלות במפרקים, שברי מאמץ , התקררות ועוד.
עם זאת בעזרת מודעות ושמירה על כמה כללים ניתן למזער את הסיכוי לפגיעה כל שהיא.

אז על מה צריך לשים דגש ומהם כללי הזהירות?

-חימום

לפני האימון מכין את הגוף למאמץ, מעלה את טמפרטורת הגוף, מסכך את המפרקים ומגביר את מחזור הדם .

-ציוד תקין

ומותאם לסוג הפעילות. לדוגמא: העוסקים בריצה צריכים להקפיד על נעל שתספק תמיכה אופטימאלית עם בולמי זעזועים.
ברכיבה על אופנים, יש להצטייד בקסדה ובאופניים אשר עברו טיפול וביקורת לתקינות. למרימי משקולות כבדות, ישנם תרגילים שמומלץ לחגור חגורת גב אשר מקטינה את הלחץ עליו.

-ביגוד

שיתאים לסוג הפעילות ומזג האוויר, כגון חולצות מדיפות זיעה, כובע לפעילות בשמש, בגדים מחממים בפעילות בקור ועוד. הקפדה על ביגוד נכון, יפחית את הסיכוי להתייבשות או התקררות ע"י אבדן חום הגוף בקור.

-העלת עומס באופן הדרגתי

חשובה למניעה של עומס יתר על השרירים, הרצועות, גידים, מפרקים ומערכת הנשימה.
גם אם אתם מרגישים שאתה יכולים להרים יותר משקל או לרוץ יותר מהר, רצוי שתגדילו את העומסים בצורה הדרגתית ומדודה.

-מנוחה

רצויה לתוצאות טובות יותר, אך גם למניעת פציעות. יש לתת לגוף לנוח בין תרגיל לתרגיל ובין אימון לאימון את מנת המנוחה לה הוא זקוק, כדי שיוכל להתאושש ולהמשיך באימון.

-הקשיבו לגוף במצוקה-

אל תתעלמו מכאב, כי הכאב הוא מנגנון התראה בפני סכנה.
עצרו את האימון, בדקו את פשר הכאב ונוחו במידת הצורך.

-אוכל ושתייה

הם דלק עבור הגוף. דאגו שהגוף לא יהיה ריק מדלק באימון.
זכרו! ישנם אימונים המצריכים אכילה ושתייה גם במהלך האימון.

-טיפול בפציעות

ישנות חובה! יש לטפל בפציעה קיימת במלואה, אחרת תהפוך לכרונית.

 

הקפדה על נקודות אלו יהפכו את האימון ליעיל יותר ותעזור לכם למנוע נזק לגוף.